!-- Put this script tag to the of your page --> Туристичнi підприємствa як об'єкт управління - Статьи и работы студентов - Менеджмент - Рубрикатор - forstudents
Пятница, 03.05.2024, 03:08
forstudents
Главная | RSS
Меню сайта
Рубрики сайта:
Задания [33]
Статьи и работы студентов [181]
Статистика
Главная » Статьи » Менеджмент » Статьи и работы студентов [ Добавить статью ]

Туристичнi підприємствa як об'єкт управління
Туристичне підприємство як об'єкт управління
У статті йдеться про сутність туристичного продукту та туристичної послуги, визначені їх основні схожі і відмінні риси, проведена структуризація туристичних послуг, визначені основні загальні та специфічні особливості, що притаманні туристичній послузі.
Серед науковців і практиків туристичної галузі немає єдиної думки щодо змісту дефініції туристичний продукт та туристична послуга. Засновник науки маркетингу професор Ф. Котлер вважає що продукт - це сукупність всього того, що можливо запропонувати на ринку споживачам для придбання, використання, споживання та здатних задовольнити певну потребу чи бажання . В цьому визначенні підкреслюється різноманітність продуктів, оскільки ними можуть бути фізичні об'єкти, послуги, ідеї тощо.
У туристичній галузі основним об'єктом пропозиції і попиту на ринку виступає туристичний продукт. Закон України "Про туризм" визначає туристичний продукт як комплекс туристичних послуг, необхідних для задоволення потреб туриста під час його подорожі . На нашу думку, це визначення обмежене, оскільки поняття "послуга" та "продукт" ототожнюються.
Вітчизняні фахівці з туризму Мальська М.П. та Худо В.В. визначають туристичний продукт, як упорядковану сукупність туристичних послуг, робіт і товарів , що складається як мінімум з двох, або більше одиничних чи множинних туристичних послуг, робіт, товарів і засобів забезпечення, інших туристичних ресурсів, достатніх для задоволення потреб туристом в процесі із метою туризму. Це визначення, на нашу думку більш широко охоплює зміст поняття туристичного продукту, та водночас тлумачення не чітке та містить повторення.
Найбільш повне визначення туристичного продукту, на наш погляд подано доктором історичних наук, професором, ректором Російської міжнародної академії Туризму Квартальновим В.О.: "Туристичний продукт - це сукупність речових і неречових споживчих вартостей, необхідних для задоволення потреб туристів, що виникають під час подорожі" .
Мета статті полягає у вивченні та систематизації різних підходів до понять туристичний продукт та туристична послуга. Відповідно до мети, нами були поставлені наступні завдання:

- дати визначення поняттям "туристичний продукт" та "туристична послуга";
- визначити їх основні схожі і відмінні риси;
- провести структуризацію туристичних послуг;
- визначити основні загальні та специфічні особливості, що притаманні туристичній послузі.

Об'єктом нашого дослідження виступає туристичний продукт. Необхідною складовою ефективного управління ним є впровадження новітніх концепцій та принципів управління якістю в туристичній сфері. Особливість туристичної діяльності полягає у наданні специфічних видів послуг.
Перелічені вище визначення різняться між собою з основних трьох причин:

1) до складу туристичного продукту входять як послуги, так і товари;
2) одні автори підходять до поняття туристичного продукту з точки зору виробника, а інші - споживача;
3) туристичний продукт ототожнюють з іншими поняттями (тур, туристичний пакет тощо).

Проаналізувавши існуючі визначення, ми подаємо наступне:
"Туристичний продукт являє собою сукупність товарів та послуг, що надаються споживачу до, під час і після подорожі".
Наступною дефініцією, яка вимагає уточнення є поняття туристичної послуги та туристичного продукту. У літературі поняття туристичного продукту та туристичної послуги чітко не розмежовані. Українські автори Бабарицька В.К. та Малиновська О.Ю. [2, с.39] повторюють думки Квартальнова В.О. [5, с.105]: основна відмінність туристичного продукту від туристичної послуги полягає у тому, що послуга може бути купленою та спожитою за місцем її виробництва. Туристичний продукт можна придбати за місцем проживання, але спожити тільки в місті виробництва туристичних послуг.
Структура туристичних послуг, за зазначеними вище авторами являє собою інтегровану систему таких складових як:

1) основні послуги - це готельні послуги, послуги підприємств громадського харчування, транспортних підприємств;
2) додаткові - охоплюють екскурсійну діяльність, медичні заклади, спортивні, побутові, телефон, пошту, послуги з прокату, страхування;
3) супутні - послуги місцевого інфраструктурного комплексу.
На думку інших авторів, страхові послуги відносять до основних, а до додаткових включають послуги індустрії розваг. Також виокремлюють четверту групу послуг - спеціалізовані, до яких відносять послуги що надають підприємства посередники - туристичні бюро, туристичні агенції, екскурсійні бюро тощо.
На нашу думку, більш конкретний поділ послуг що надаються в туристичній галузі можна зробити використовуючи ознаку участі суб'єктів господарювання у секторах виробництва, а саме:

1. Галузі первинного циклу. Послуги з перевезення споживачів, готельні послуги та послуги закладів харчування.
2. Галузі вторинного циклу. Посередники між виробниками послуг і споживачами - туристичні агенції, туристичні бюро, туристичні оператори.
3. Галузі третинного циклу. Надають послуги необхідні для функціонування перших двох секторів: страхові та юридичні компанії, банки, медичні установи, екскурсійні бюро, спортивно-оздоровчі та побутові послуги.
4. Галузі четвертого циклу. Підприємства, що надають довідково - інформаційні послуги.
Запропонований нами поділ дає змогу чіткіше диференціювати спектр послуг які надаються підприємствами, що тісно співпрацюють з галуззю туризму, але безпосередньо до неї не входять.

Проаналізувавши існуючі точки зору на відмінності між базовими поняттями "туристичний продукт" та "туристична послуга" можна визначити дві основні особливості:

1. Туристичний продукт є більш широким поняттям, ніж туристична послуга (яка є лише його складовою).
2. Туристична послуга споживається тільки за місцем виробництва. Туристичний продукт може бути придбаний у будь-якому місці, а спожитий з моменту укладання угоди до моменту закінчення її дії.
Розглянувши результати досліджень науковців, ми вважаємо, що туристична послуга це - комплекс дій суб'єктів туристичної галузі, спрямованих на задоволення потреб споживача (туриста).
Нерозривність процесу виробництва та споживання являє собою саме той фактор, який дійсно відрізняє послуги, від товару в матеріальній формі. На нашу думку, туристичній послузі властиві як загальні, так і специфічні особливості. До загальних можна віднести ті, що відрізняють послуги від товарів, а саме: неможливість зберігання, складування, транспортування, недосяжність послуги до моменту її отримання, змінність якості.
Разом з тим, специфічними рисами слід вважати: територіальну розрізненість виробника, реалізатора і споживача, висока ступінь індивідуалізації послуги, інформаційна насиченість, життєвий цикл, мультиплікаційний ефект від споживання туристичної послуги, а також процесний аспект одержання послуги.
Отже, проведене дослідження дозволяє зробити наступні висновки:
1. Не можна ототожнювати поняття "туристичний продукт" та "туристична послуга";
2. Туристична послуга є лише складовою туристичного продукту;
3. Поділ туристичних послуг за галузевою ознакою дає змогу чітко диференціювати їх види.
У перспективі, на основі виконаних наукових розробок, з'являється можливість привести до загального знаменника існуючі системи класифікації туристичного продукт
Категория: Статьи и работы студентов | Добавил: (25.10.2012) | Автор: Король Юлія , гр.КТО-32
Просмотров: 878 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Интернет зависимость
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Украинский экскурсионный портал
  • Каталог ссылок, Top 100. МЕТА - Украина. Рейтинг сайтовРусский ТопКШЕ - поисковый каталог рейтинг топ 100 сайтов"Search4all.org" - каталог сайтов
    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz