!-- Put this script tag to the of your page --> ВТО і її роль в розвитку світового туризму - работы студентов - История туризма - Рубрикатор - forstudents
Воскресенье, 19.05.2024, 01:56
forstudents
Главная | RSS
Меню сайта
Рубрики сайта:
Задания [18]
работы студентов [222]
Статистика
Главная » Статьи » История туризма » работы студентов [ Добавить статью ]

ВТО і її роль в розвитку світового туризму
ВТО і її роль в розвитку світового туризму
ВСТУП
Актуальність теми визначається роллю туризму у світовій економіці й у розвитку людства.
У цей час туризм є однієї із провідних і найбільш динамічних галузей світової економіки. За свої швидкі темпи росту туризм визнаний "економічним феноменом XX сторіччя".
У багатьох країнах туризм відіграє важливу роль у формуванні валового внутрішнього продукту, створенні додаткових робочих місць і забезпеченні зайнятості населення; а так само активізації зовнішньоторговельного балансу. Він впливає на такі ключові галузі економіки, як транспорт і зв'язок, будівництво, сільське господарство, виробництво товарів народного споживання й ін., тобто виступає каталізатором соціально-економічного розвитку. У свою чергу, на розвиток туризму впливає сукупність різних факторів: демографічних, природно-географічних, соціально-економічних, історичних, релігійних і політико-правових.
За даними експертів ВТО, число поїздок у світі до 2010 року подвоїться в порівнянні з 1995 роком і досягне мільярда туристських прибуттів, з яких 146 млн. прийде на Центральну й Східну Європу, включаючи країни СНД і Балтії, де туризм як очікується, буде розвиватися випереджальними темпами в порівнянні з європейським регіоном у цілому.
На розвиток туризму впливають: науково-технічний прогрес, підвищення якості життя, збільшення тривалості вільного часу, економічна й політична стабільність і інші фактори. У той же час у деяких країнах миру туристська мобільність населення поряд з такими факторами, як чистота навколишнього середовища, ставиться до індикаторів якості життя.
Туризм як галузь економіки в значній мірі впливає на розвиток і вдосконалювання інфраструктури міст, створює додаткові робочі місця, сприяє захисту навколишнього середовища й поліпшенню екологічної обстановки.
Туризм являє собою вид діяльності, що людство в тім або іншому виді здійснює вже давно. Однак лише відносно недавно туризм одержав визнання як важливе соціально-економічне явище. Будучи слідством впливу комплексу різних факторів, туризм сам впливає на всі сторони розвитку світового співтовариства. На Всесвітній конференції по туризму, що проходив у Манілі в 1980 році, значення туризму і його широкомасштабні наслідки були визнані в Манільській декларації по світовому туризмі, у якій відзначалося, що туризм є видом діяльності, що має важливе значення для життя народів у чинність його безпосереднього впливу на соціальну, культурну, освітню, економічну сферу життя народів і їхні міжнародні відносин.
Статистика міжнародного туризму почала складатися в першій половині XX ст. на хвилі туристського руху. В 1929 р. Австрію відвідали близько 2 млн. чоловік, Швейцарію - 1,5 млн., Італію - понад 1 млн. З розширенням туристських потоків ряд європейських країн перейшли до регулярного обліку приїжджих. Однак у той період статистика подорожей ще не мала самостійного значення. Збір і обробка відомостей здійснювалися в інтересах національної безпеки, контролю за міграційними процесами й дотриманням законодавства про оподатковування. Властиво туристські цілі відходили на задній план. Туристи не виділялися як особлива категорія й ураховувалися поряд з іншими подорожуючими особами.
Новий етап у розвитку статистики міжнародного туризму наступив наприкінці 40-х - початку 50-х рр. Після війни європейські країни зіштовхнулися з багатьма господарськими проблемами: розрухою, хаосом у керуванні, розвалом товарної й фінансової систем. Стабілізація ситуації вимагала цілого комплексу скоординованих дій. У цих умовах уряду звернулися до міжнародного туризму, покладаючи на нього більші надії. З ним зв'язували активізацію платіжного балансу, досягнення фінансової рівноваги й, в остаточному підсумку, довгостроковий економічний підйом.
В 60-і роки увагу урядів індустріально-розвинених країн й міжнародних організацій було спрямовано на положенні країн, що розвиваються. Генеральна Асамблея ООН прийняла Декларацію про надання незалежності колоніальним країнам і народам (1960 р.) і оголосила 70 -і роки "Декадою розвитку". Для країн третього миру консультанти розробили програми подолання економічної відсталості, у яких туризму приділялося істотне місце.
З ростом обсягу й економічного значення туризму вдосконалювалися системи обліку й обробки даних, ставав більше глибоким аналіз туристської міграції. У цей час статистика туризму, що охоплює велике коло питань і базує на основі системи показників, ведеться з метою оцінки внеску міжнародного туризму в економіку кожної країни, зокрема, його впливу на платіжний баланс; виявлення основних напрямків і тенденцій розвитку міжнародного туризму для зміцнення його матеріально-технічної бази, проведення маркетингових досліджень і просування туристського продукту до потенційних споживачів.
Статистична інформація про туризм необхідна на всіх рівнях: від міжнародних, урядових і неурядових організацій і агентств, прямо або побічно зв'язаних зі сферою туризму, національних туристських адміністрацій, що розробляють і проводять державну політику в цій галузі економіки, до безпосередніх виробників туристських товарів і послуг, що прагнуть вижити в конкурентній боротьбі на цьому інтенсивно, що розвивається ринку. У процесі роботи всі вони мають потребу в достовірній інформації про міжнародний туризм, що визначає її втримування, обсяг, форми й періодичність розробки.
Теоретичною та методологічною базою дослідження стали законодавчі та нормативні акти, наукові праці вітчизняних та закордонних вчених, періодичні видання, та інші ресурси.
Метою роботи з'явилося дослідження ролі ЮН ВТО в удосконаленні понятійного апарата статистики туризму.
Досягнення мети зажадало постановки й рішення наступних завдань:
- визначення туризму як специфічної області діяльності і як об'єкта статистичного вивчення, його ролі у світовій економіці;
- огляд розвитку світового туризму, сучасний стан статистики світового туризму;
- вивчення системи показників статистики світового туризму,
- аналіз діяльності Всесвітньої туриської організації ЮН ВТО щодо вдосконалення понятійного апарату туристичної статистики.
Об'єктом дослідження є система збору, обробки й класифікації інформації.
Предмет дослідження - понятійний апарат статистики світового туризму.
Методи дослідження: аналітичні , порівняльні, діалектичні.
Курсова робота складається із введення, двох глав, висновку, списку використаної літератури, та 2 додатків.
Список використаних джерел літератури містить 23 найменувань літератури та 4 електронні публікації.
1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВСЕСВІТНЬОЇ ТУРИСТИЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ЮНВТО ТА МІСЦЕ УКРАЇНИ В ЮНВТО
1.1. Всесвітня туристська організація ЮНВТО.
Всесвітня туристська організація (ЮНВТО) – є спеціалізованою установою Організації Об’єднаних Націй відповідно до Угоди між ООН і ЮНВТО, затвердженої 58-ю сесією Генеральної асамблеї ООН – головною міжнародною організацією в галузі подорожей і туризму, що займається питаннями туристичної політики та удосконалення професійного рівня туристичних фахівців.
ЮНВТО має за мету засобами туризму стимулювати економічний розвиток і створення робочих місць, сприяти захисту навколишнього середовища та історико-культурної спадщини туристичних центрів, зміцнювати мир і взаєморозуміння між народами світу.
154 країни є Дійсними членами ЮНВТО, 326 місцевих адміністрацій, туристичних асоціацій, навчальних закладів і приватних підприємств, зокрема, авіакомпаній, готельних мереж і туристичних операторів, є Приєднаними членами ЮНВТО та 7 країн і територій є Асоційованими членами. Штаб-квартира цієї Організації знаходиться в Мадриді.
Кількість міжнародних туристів у 2007 році становила 903 мільйонів, приріст становив 6,6 %. Протягом останніх 2000 - 2007 років прибутки від міжнародного туризму зростали в середньому на 9 % за рік, у 2007 році вони сягнули 856 мільярдів дол. США[25].
Однак сьогодні все змінилось. Наявна в розпорядженні ЮНВТО попередня статистика за перші місяці 2009 року вказує на зростання негативних тенденцій, що вже мали місце в другій половині 2008 року. Турнаправленія в усьому світі стали жертвою спаду в попиті на основних ринках через світову фінансову кризу. За винятком Африки, а також Центральної та Південної Америки, в яких спостерігаються позитивні результати на рівні 3-5%[27]. На даний момент в число найбільш постраждалих субрегіонів входять Північна й Південна Європа і європейська частина Середземномор'я, Північно-східна частина Азії, Південна Азія та Близький Схід.
У цих умовах ЮНВТО прогнозує спад у міжнародному туризмі в 2009 році на рівні 2 - 3 відсотків.
У зв'язку з цим ЮНВТО послідовно нарощує зусилля спрямовані на забезпечення своїх членів необхідною підтримкою, щоб допомогти їм пережити ці важкі часи.
Стимули: ЮНВТО настійно закликає уряди країн включити туризм в якості одного з пріоритетних елементів у свої пакети стимулів - робочі місця і зростання торгівлі є результатом сильного сектору туризму, так само як довіру представників бізнесу і споживачів у відношенні поїздок, що може зіграти велику роль у відновленні економіки.
Зелена економіка: туризм повинен стояти в центрі зусиль з переходу до зеленої економіки, прийнявши заходи до зниження шкідливих вуглецевих вихлопів, створенню робочих місць в органах управління навколишнім середовищем та сприяючи будівництву будинків з економним використанням енергії.
Дорожня карта ЮНВТО, що веде до відновлення, поставить сектор в унікальне положення з точки зору подолання кризи, його роль у програмі стимулів, у відновленні, майбутньої стабільності та конкурентоспроможності туризму.
1.2. Співробітництво України із Всесвітньою туристською організацією
У жовтні 1997 р. на 12-й сесії Генеральної асамблеї Всесвітньої туристської організації (м. Стамбул, Туреччина) Україна стала Дійсним членом цієї Організації. На 13-й сесії Генеральної асамблеї Всесвітньої туристської організації (вересень 1999 р., м. Сантьяго, Чилі) Україну було обрано до складу Виконавчої ради ЮНВТО на період 1999-2003 рр. На зазначеній сесії Генеральної асамблеї Навчально-науково-виробничий комплекс “Туризм, готельне господарство, економіка і право” у м. Києві вступив до Ділової ради (ДР) ЮНВТО. Членом Ділової ради ЮНВТО також є “Готель “Дніпро”. У 2001 р. членом Ділової ради ЮНВТО стало Головне управління комунального і готельного господарств та туризму Київської міської державної адміністрації (крім столиці України, такий статус з європейських країн мають тільки Мадрид, Москва, Париж і Санкт-Петербург) [20, с.116].
Співробітництво України із Всесвітньою туристською організацією здійснюється в рамках діяльності у складі її керівних органів, у тому числі Генеральної асамблеї, Виконавчої ради (в якості спостерігача) та Регіональної комісії для Європи, а також її програмних органах, зокрема Робочої групи з розробки юридичного інструмента полегшення туристичних поїздок.
Держтуризмкурортів на постійній основі надає ЮНВТО інформацію щодо туризму в Україні в рамках досліджень міжнародного туристичного ринку та світової туристичної політики, що проводяться Всесвітньою туристською організацією з урахуванням національного контексту.
Таким чином, дії уряду України у здійсненні міроприємств з формування потенціалу туризма є більш скоординованими.
Україною виконано всі фінансові зобов’язання з оплати щорічних членських внесків до бюджету ЮНВТО, враховуючи 2008 рік.
Членство України у Всесвітній туристській організації значно підвищило імідж і авторитет нашої держави у туристичному співтоваристві, створило передумови подальшого розвитку національного туризму відповідно до тенденцій світового туристичного ринку із залученням до інформаційної мережі, прогресивних технологій, інвестиційних пропозицій, системи професійної підготовки, наукових досліджень, передових надбань найбільш розвинутих туристичних держав світу, відкрило нові можливості налагодження взаємовигідної співпраці з країнами.
2. АНАЛІЗ СТАНУ ТУРИСТИЧНОЇ СТАТИСТИКИ ТА ДІЯЛЬНІСТЬ ЮН ВТО ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОНІТІЙНОГО АПАРАТУ
2.1. Обгрунтування необхідності вдосконалення статистики туризму
У статистиці туризму існують три головні проблеми. Перша з них - порівняння баз даних. Вона припускає можливість порівняння інформації з метою виявлення тенденцій, закономірностей розвитку туризму, змін, що відбуваються в ньому, у просторі й у часі; оцінки співвідношення величин однойменних показників, що ставляться до різних країн, і т.п. Статистичні дані часто виявляються непорівнянними в чинність розходжень їхнього предметного втримування, методики розрахунку або одиниць виміру. Однак у багатьох випадках непорівнянні дані можна привести до порівнянного. Ще зовсім недавно плутанина мала місце в туристській термінології й класифікації подорожуючих осіб. Неоднаково трактувалося, наприклад, таке ключове поняття, як "турист". Розбіжності стосувалися тривалості перебування поза постійним місцем проживання (від 1-5 ночівель і більше) і віку подорожуючих осіб (від 14 років і більше), а також мети поїздки. Деякі різночитання зберігаються донині. Близько 40% країн не враховують екскурсантів у числі відвідувачів, а 10% країн виключають із них осіб, що подорожують із діловими цілями. В одних випадках реєстрація прибуттів ведеться по країнах постійного проживання відвідувачів, в інші - по громадянству. Все це утрудняє міжнародні порівняння. Інша проблема статистики туризму - повнота й вірогідність статистичної інформації. Іншими словами, яким образом можна одержати всю необхідну інформацію про міжнародний туризм і як заповнити пробіли в зібраному масиві ванних достовірними відомостями.
Не скрізь збираються "ведення про доходи від міжнародних транспортних перевезень і видатках на них. Тільки 80 з 202 країн (територій) змогли надати всі дані про розвиток міжнародного туризму, запитувані ВТО. Відсутню інформацію ВТО одержує розрахунковим шляхом, застосовуючи методику поетапної оцінки. Спочатку всі країни розбиваються на порівняно однорідні групи. Вони поєднуються по субрегіонам світу, а усередині них - за рівнем життя (ВНП на душу населення). Для кожної групи розраховуються середній дохід з одного прибуття й середні видатки на одну поїздку за кордон, на основі яких за допомогою нескладних математичних операцій експерти ВТО визначають значення головних показників статистики туристських потоків і статистики туристських доходів і видатків. Для країн, що не розташовують даними про надходження від міжнародного туризму, їхній обсяг знаходять як добуток кількості міжнародних туристських прибуттів на середній дохід з одного прибуття для відповідної групи країн.
Якщо потрібно визначити число міжнародних туристських прибуттів у країну, надходження від міжнародного туризму ділять на середню величину доходу з одного прибуття для відповідної групи країн. Оскільки інформація про в'їзний туризм відсутній лише в деяких країнах, як правило, невеликих, з відсталим туристським сектором економіки, отримані оцінні дані про туристські прибуття й доходи не вносять серйозних виправлень у підсумкові значення цих показників для регіонів і миру в цілому. В 1995 р. кількість міжнародних туристських прибуттів у світі після уточнення збільшилося на 0,02%, а надходження від міжнародного туризму на 1,5 млрд. ам. долл. , або 0,4%. Ці цифри свідчать про те, що статистична звітність є надійним джерелом інформації про в'їзний туризм. Показники статистики виїзного туризму розраховуються на основі середніх видатків на поїздку. Загальний обсяг видатків на міжнародний туризм у країні можна представити як добуток кількості туристських поїздок за кордон на середні видатки на поїздку для відповідної групи країн. Показник туристських від'їздів, значення якого також часто відсутні у формах статистичної звітності, є відношення видатків на міжнародний туризм до середніх видатків на поїздку для відповідної групи країн. Ці формули використовуються для визначення одного з показників - видатків на міжнародний туризм або числа від'їздів, коли відоме значення другого показника. Але багато національних туристських адміністрацій взагалі не ведуть статистику виїзного туризму й не мають у своєму розпорядженні ніякі відомості про нього. У таких випадках величину видатків на міжнародний туризм одержують як добуток чисельності населення країни на середні видатки на поїздку на душу населення для відповідної групи країн. Потім по вже відомій формулі розраховується кількість від'їздів. Методика поетапної оцінки допомагає ВТО одержати інформацію про виїзний туризм по кожній країні, а потім підбити підсумок у загальносвітовому масштабі.
2.2. Діяльність Всесвітньої туриської організації ЮН ВТО щодо вдосконалення понятійного апарату туристичної статистики
Станом на теперішній час ЮН ВТО є провідною міжнародною міжурядовою організацією у світі подорожей і туризму. Це - форум, де обговорюються і розробляються напрямки розвитку туризму у світі, надання практичної допомоги урядам по плануванню і підвищенню економічної селективності функціонування індустрії туризму. ВТО акцентує увагу власних структур країн світу на тому, що саме через туризм вони зможуть стимулювати стрімкий розвиток інших секторів національних економік, забезпечувати зайнятість населення, спрямовувати кошти, отримані від нього, на захист оточуючого середовища, охорону пам'яток, розвиток культури і спорту. В той же час туризм служить важливим фактором збереження миру і добросусідства між народами планети.
ВТО розробляє і вводить міжнародні стандарти туристського обслуговування, планування і районування туризму, туристської освіти, ведення статистики.
Відповідно до звіту ВТО, 18 країн (територій) миру, у яких проживає 0,5% населення планети, не надали ніякої інформації про міжнародний туризм. Більшість їх економічно слабко розвинені й мають незначну частку на світовому туристському ринку. 202 країни (території) були включені в статистичний щорічник[23]. Хоча вони й збирають відомості про міжнародний туристський обмін, але по досить обмеженому переліку показників. Навіть у Франції, у країні з добре налагодженою статистичною справою, облік здійснюється з більшими пробілами. У статистиці туристських потоків інформація про екскурсійну й короткострокову ділову поїздки носить фрагментарний характер; статистика туристських видатків також не є вичерпною. Аналіз матеріалів статистичних спостережень показав, що облік в'їзного туризму поставлений краще, ніж виїзного. Лише в трьох з 202 країн (територій) були відсутні дані про міжнародні туристські прибуття й 12% доходах від міжнародного туризму.
Поглиблене пізнання ринку туризму починається з базового поняття "туристський попит", що поряд з категорією "туристська пропозиція" має основне значення для розуміння й окремих проблем туризму як економічної системи, і механізму його функціонування в цілому. У концепції туристського попиту пріоритетне місце приділяється споживачеві. Не випадково тому особливої уваги заслуговує вивчення відвідувачів, чиї потреби й бажання передбачається задовольняти.
Переважна більшість споживчих ринків є гетерогенними. Покупці мають різні смаки, устремління, звички, можливості й т.д. пред'являючи неоднаковий попит. Чим більше споживачі відрізняються між собою, тим важче створити такий товар (послугу), що задовольняв би абсолютно всіх і тим більш безкорисною стає реклама, розрахована на всіх покупців відразу.
Запропонована ВТО класифікація відвідувачів за віком може бути прийнята за основу національними туристськими адміністраціями, органами статистики, туристськими підприємствами й використана ними з урахуванням місцевих особливостей.
Сегментування по соціально-економічній ознаці давно відомо й застосовується в маркетингових дослідженнях ринку подорожей. Серед соціально-економічних характеристик потенційних туристів найбільш важливими є рівень доходів, а також соціальний статус, рід занять (професія) і рівень утворення. Створюючи туристський продукт, виробник повинен відповісти серед інших і на такі запити. "Хто може дозволити собі придбати даний тур. ", "Кого він зацікавить. " Якщо підійти до рішення поставлених питань із історичної точки зору, то стане очевидним, що на кожному етапі суспільного розвитку існували один або кілька соціальних верств, що визначали картину подорожей.
ВТО є міжнародною організацією, яка надає практичну допомогу урядам по плануванню і підвищенню економічної селективності функціонування індустрії туризму, а також веде систематичне спостереження за туризмом у повному обсязі, веде статистику.
Категория: работы студентов | Добавил: (04.09.2011) | Автор: Ландар Марта група ОТО-22
Просмотров: 4884 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Интернет зависимость
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Украинский экскурсионный портал
  • Каталог ссылок, Top 100. МЕТА - Украина. Рейтинг сайтовРусский ТопКШЕ - поисковый каталог рейтинг топ 100 сайтов"Search4all.org" - каталог сайтов
    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz