!-- Put this script tag to the of your page --> Китайський монах-буддист і мандрівник Фа Сянь - работы студентов - История туризма - Рубрикатор - forstudents
Суббота, 18.05.2024, 23:42
forstudents
Главная | RSS
Меню сайта
Рубрики сайта:
Задания [18]
работы студентов [222]
Статистика
Главная » Статьи » История туризма » работы студентов [ Добавить статью ]

Китайський монах-буддист і мандрівник Фа Сянь
Китайський чернець-буддист і мандрівник. З 399 за 414 рік об'їхав більшу частину внутрішньої Азії та Індії. Подорож поклало початок міцної культурної зв'язку між Китаєм і Індією. Залишив про свій похід записки. Починаючи з IV століття н.е. у Китаї відзначається розквіт буддизму, почав проникати з Індії і розповсюджуватися в країні ще в I столітті. Ця нова релігія зробила величезний вплив на розвиток всієї китайської культури. З її поширенням у Китаї пов'язано також розширення релігійних і культурних зв'язків Китаю з Індією. З Китаю до Індії направляються паломники буддійські ченці, прокладали шляхи в буддійську святиню через пустелі і гірські перевали Центральної Азії. У числі цих мандрівників, які здійснювали тривалі переходи в релігійних цілях, були і люди великої культури, володіли широкими науковими інтересами, які внесли значний внесок у дослідження Центральної Азії та Індії. Одним з найвидатніших з них був Фа Сянь, що залишив глибокий слід в історичній та географічної літературі. Біографічні відомості про Фа Сяне мізерні. Він народився в провінції Шеньсі, де провів дитинство в буддійському монастирі. По досягненні повноліття, ставши ченцем, Фа Сянь вирішив відправитися в Індію для поклоніння буддійським святинь, придбання рукописів священних книг і вивчення мов, на яких ці книги писалися. Подорож Фа Сяня тривала близько 15 років. В 399 році з невеликою групою інших паломників він відправився з рідного міста Сіань (Чан'ань) на північний захід через Лессовое плато і далі уздовж південного краю піщаних пустель північнозахідного Китаю. Про це відрізок шляху Фа Сянь у своєму щоденнику робить цікавий запис: В піщаному потоці є злі генії, і вітри настільки жгучі, що коли з ними зустрічаєшся вмираєш, і ніхто не може цього уникнути. Не бачиш ні птиці в небі, ні чотириногих на землі . Тут подорожнім доводилося шукати собі дорогу по висохлим кісткам тих, хто до них брався в подорож. Пройшовши по шовковій дорозі до гори Босянцзы, паломники згорнули на захід і після сімнадцяти дневної подорожі досягали озера Лобнор. У цього озера, в районі нині мало населеному, у часи Фа Сяня існувала самостійна держава Шеншен, і мандрівник зустрів тут значне населення, знайоме з індійською культурою. Збереглися руїни Шеншена, які при відвідуванні Лобнора спостерігав Н. М. Пржевальський, підтверджують існування тут у минулому великого культурного центру. Ще в кінці XIII століття поблизу Лобнора перебував місто Лобнор. Через Лобнор пролягав жвавий торговий шлях з Китаю в Хотан, Кашгар і далі на захід.
У XIV столітті місто і його околиці були спустошені завойовниками, що перетворили колись квітучий оазис в купу руїн. Пробувши у Лобнора місяць, мандрівники попрямували на північний захід і, подолавши Тянь-Шань, досягли долини річки, потім вони повернули на південний захід, знову перейшли через Тянь-Шань, перетнули з півночі на південь пустелю Такла-Макан і міста Хотан досягли підніжжя хребта Куньлунь. Причини, що спонукали Фа Сяня і його супутників віддати перевагу більш короткий і зручний шлях від Лобнора до Хотана уздовж підстав Куньлуня кружному шляху через Тянь-Шань, залишаються нез'ясованими. Можливо, це пояснюється бажанням мандрівника відвідати центри Джунгарії. Отже, через тридцять п'ять днів маленький караван прибув в Хотанское царство, в якому налічувалося кілька десятків тисяч ченців . Фа Сянь і його супутники були допущені в монастирі, і після тримісячного очікування їм пощастило бути присутнім при урочистому святкуванні буддистів і брамінов, під час якого по містах Хотанского царства, посипаний квітами вулицях, серед хмар пахощів, провозили розкішно прибрані колесниці з зображеннями богів. Після свята Фа Сянь і його супутники вирушили на південь, і прибули в холодну гористу країну Балистан, в якій, крім хлібних злаків, не було майже ніяких культурних рослин. З Балистана Фа Сянь взяв шлях у східний Афганістан і цілий місяць блукав в горах, покритих вічними снігами. Тут, за його словами, зустрічалися отруйні дракони . Взагалі, важко встановити за приміток Фа Сяня його шлях з Хотана в Індію. По всій видимості. Фа Сянь обійшов важкодоступний Куньлунь з заходу і попрямував на південь по долині річки Яркенд. Подолавши гори, мандрівники взяли шлях в Північну Індію. Дослідивши витоки річки Інд, вони прибули в Фолуша, ймовірно, теперішнє місто Пешавар, розташований між Кабулом і Індії. Потім вони прийшли в місто Ґіло, що лежить на березі невеликого припливу ріки Кабул. Залишивши Ґіло, Фа Сянь перейшов через хребет Гіндукуш. Холоднеча в цих горах була така люта, що один із супутників Фа Сяня замерз. Після багатьох труднощів каравану вдалося дістатися до міста Бану, який існує і понині; потім, знову перейшовши Інд в середній частині його течії. Фа Сянь прийшов у Пенджаб. Звідси, спускаючись на південний схід, він перетнув північну частину Індійського півострова і, перебравшись через велику солончаковую пустелю, що лежить на схід від Інду, досяг країни, яку він називає Центральним царством . За словами Фа Сяня, тутешні жителі чесні і благочестиві, вони не мають чиновників, не знають законів, не визнають смертної страти, не вживають ніяких живих істот, і в їхньому царстві немає ні боєнь, ні винних лавок .
В Індії Фа Сянь відвідав багато міст і місцевостей, де збирав легенди і перекази про Будде. У цих місцях, відзначає мандрівник, описуючи Каракорум, гори крути подібно стіні . За стрімких цих схилах гір стародавні мешканці їх висікли зображення будди та численні ступені. Фа Сянь пройшов вниз по Інду, відвідав східні території Афганістану, знову повернувся до Інду і, перейшовши через цю річку, попрямував до долини Гангу, де відшукав буддійський монастир, вивчив і переписав священні книги буддизму. Потім Фа Сянь пройшов від Матри через Канаудж, Цатну до гирла великої індійської річки. Пробувши в Індії тривалий час, мандрівник в 414 році повертається на батьківщину морським шляхом з зупинками на Цейлоні (тут він прожив два роки) і Яві. Борючись із сильними вітрами і зазнавши безліч труднощів, він в 415 році, після вісімнадцятирічної відсутності повернувся у своє рідне місто Сіань-фу (Кантон). Через кілька років мандрівник видав свій чудовий твір під назвою Опис буддійських держав ( Фогоцзи ). У цьому творі поряд з основним змістом релігійного характеру дається короткий, але дуже виразний опис близько 30 держав Центральної Азії та Індії, відвіданих Фа Сянем. У своїй праці він повідомляє цінні історичні, географічні та етнографічні відомості про ці держави, багато з яких ніде, крім творів Фа Сяня, не отримали відображення. Велике наукове значення цього матеріалу для історії та історичної географії пояснюється також виключної сумлінністю і точністю автора Описів . Цю праця вперше переклав з китайської мови французький учений Абель де Ремюза. Фа Сянь не обмежується повідомленням тих чи інших фактів, але всякий раз вказує також джерело отримання останніх чи бачив сам описуване або знає зі слів інших. Називаючи пункти, він прагне визначити їх точне положення і відстані. Завдяки цій особливості праці Фа Сяня було встановлено точне розташування багатьох раніше відомих лише за назвою міст і держав.
Категория: работы студентов | Добавил: (04.09.2011) | Автор: Костенко Яни E
Просмотров: 624 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Интернет зависимость
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Украинский экскурсионный портал
  • Каталог ссылок, Top 100. МЕТА - Украина. Рейтинг сайтовРусский ТопКШЕ - поисковый каталог рейтинг топ 100 сайтов"Search4all.org" - каталог сайтов
    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz