!-- Put this script tag to the of your page --> Історія виникнення менеджменту - работы студентов - История туризма - Рубрикатор - forstudents
Пятница, 10.05.2024, 05:02
forstudents
Главная | RSS
Меню сайта
Рубрики сайта:
Задания [18]
работы студентов [222]
Статистика
Главная » Статьи » История туризма » работы студентов [ Добавить статью ]

Історія виникнення менеджменту
Історія виникнення менеджменту
Виконання управлінських функцій обов'язково, якщо організація збирається досягти успіху. Практика управління так само стара, як організації, а це означає, що вона дійсно дуже давня. На глиняних табличках, датованих третім тисячоліттям до нашої ери, записані відомості про комерційних угодах і законах древньої Шумерії. Це явище являє собою чіткий доказ існування там практики управління. За археологічним розкопкам можна простежити і більш давні докази існування організацій: навіть до історичні люди часто жили організованими групами.
Праця управлінський і праця безпосередньо продуктивний у сферах матеріального і духовного виробництва якісно різнорідні. Індивідуальний продуктивна праця рідко виявляється працею суспільно значущим. Він може знайти таку значимість в очах суспільства у вельми віддалене від життя трудівника час. Управлінська праця у громадському об'єднанні праці неминуче, починаючи з якогось рівня в ієрархії соціальної організації, виявляється працею в цілому суспільного рівня значимості вже в період здійснення людиною управлінської діяльності, оскільки він визначає життєві обставини для безлічі людей. Так, все суспільство є в залежності від досить вузького кола управлінців суспільного рівня значущості.
Згідно з концепцією Р. Ходжеттса, управління як вид діяльності склався в результаті трьох управлінських революцій, що відбулися в давнину:
1. Релігійно-комерційна. Вона відбулася в Шумерії в третьому тисячолітті до н.е. На певному етапі жерці відмовилися від приношення кривавих жертв богам, а стали стягувати данину продуктами. Вони накопичувалися, обмінювалися і пускалися в справу.
2. Світсько-адміністративна. Пов'язана з діяльністю вавілонського правителя Хаммурапі (1792-1750 рр.. До н.е.), який спробував організувати ефективну систему управління своєю величезною імперією. Знаменитий звід Хаммурапі, що містить 285 законів управління державою, є певним етапом у розвитку менеджменту.
Хаммурапі, на думку Ходжеттса, був першим, хто почав цілеспрямовано працювати над створенням свого образу «турботливого покровителя народу».
3. Виробничо-будівельна. Пов'язана з правлінням у Вавилоні царя Навуходоносора XI (605-562 рр.. До н.е.), який значно удосконалив організацію праці на текстильних фабриках і
зерносховищах.
Однак перший прояв справжнього інтересу до управління як до самостійного виду професійної діяльності відноситься тільки до початку двадцятого століття.
У даній роботі зроблена спроба розкрити період зародження та етапи розвитку менеджменту як наукової дисципліни.
Метою контрольної роботи є вивчення основних підходів до управління, визначили еволюцію управлінської думки в 20-му столітті.
У процесі вивчення ставляться такі завдання:
Визначити досягнення школи наукового управління;
Розглянути основні принципи, сформульовані Тейлором і його школою;
Привести основні положення концепції адміністративної школи та її внесок у розвиток управлінської думки;
Сформулювати концепцію управління школи людських відносин.
ЕВОЛЮЦІЯ менеджменту як наукової дисципліни
Перший прояв справжнього інтересу до управління як до самостійного виду професійної діяльності слід віднести до початку двадцятого століття.
Зміна ставлення до управління організацією не було несподіваним. Розуміння проблеми необхідності раціонального управління для більш ефективного досягнення цілей організації почало розвиватися з середини XIX століття.
Першою об'єктивною передумовою, яка стимулювала інтерес до управління, стала промислова революція в Англії.
Однак ідея того, що саме управління може реально внести істотний внесок у розвиток і успіх організації, вперше була сприйнята в Америці. Цьому сприяли об'єктивні фактори, зумовлені конкретними умовами розвитку бізнесу, які склалися на початку XX століття в США. У тому числі були створені сприятливі умови для прояву особистої компетентності, коли людина могла подолати труднощі, пов'язані з його походженням і національністю. Цьому сприяло створення там самого великого ринку робочої сили, який складався в основному з працьовитих та енергійних людей. Мільйони європейців, що прагнуть поліпшити свою долю, іммігрували до Америки. Ці люди були готові і здатні виконувати різні ролі в бізнесі, включаючи управління з урахуванням відкрилися можливості отримання необхідної освіти. Сформована ринкова ситуація стала другою об'єктивною передумовою стимулювання розвитку управління. [2, с. 52]
Третя передумова пов'язана з виникненням трансконтинентальних компаній. Їх створення було завершено в кінці XIX - початку XX століття і перетворило Америку на найбільший єдиний (континентальний) ринок світу. В Америці в той час не існувало державного регулювання у бізнесі, що дозволяло підприємцям, які досягли успіху в розвитку свого бізнесу, ставати монополістами. Ці та інші фактори зробили можливим формування великих галузей і конкретних підприємств, масштаби і складність яких вимагали формалізованих способів управління.
Поява й управління як галузі наукових досліджень було, по-перше, відповіддю на потреби великого бізнесу в професійному управлінні. По-друге, цьому сприяла відкрилася можливість скористатися перевагами техніки, створеної в період промислової революції. І, по-третє, стало досягненням невеликої групи ініціативних і допитливих людей, які виявили палке бажання шукати найкращі й ефективні прийоми і способи виконання роботи.
Успіхи в розвитку науки управління були взаємопов'язані з досягненнями в інших областях знань, у тому числі з розвитком техніки і дослідженнями людини і людських відносин (математика, інженерні науки, психологія, соціологія та ін.) У силу цього менеджмент як управління організацією придбав міждисциплінарний характер. У міру того, як розвивалися ці галузі знань, теоретики і практики управління отримували все більше інформації про фактори, що впливають на успіх організації. Міждисциплінарну науку управління організацією стали називати управлінської думкою. Отримані нові знання допомагали фахівцям усвідомити причини, чому більш ранні теорії в певних умовах не витримували перевірки практикою, і знаходити нові підходи до вирішення управлінських проблем.
Як наука менеджмент з'явилася 100 років тому, а на початку ХХ століття Ф. Тейлор сформулював і опублікував принципи управління. Існували такі школи менеджменту як: 1) школа наукового управління (раціоналістична школа) 1885-1920 - Тейлор, Гілберт, Гантт. Основний принцип, головна ідея - раціоналізація праці в трудовому виробництві плюс матеріальна зацікавленість робітників ведуть до підвищення продуктивності праці, 2) адміністративна (поведінкова) школа - 1920-50 р.р. - А. Файоль, Урвік, Вебер. Основна ідея - існують "універсальні" принципи керування, застосування яких гарантує успіх у будь-якій організації; 3) школа людських відносин (1930-50г.г.) Мейо, Фоллетт, Маслоу - для ефективного досягнення цілей організації необхідно і достатньо налагодити міжособистісні стосунки між працівниками ; 4) поведінкова школа (1950-теперішній час), представники - Арджирис, Лайкерт, Мак-Грегір, Блейк - "ефективність досягнення цілей організації вимагає максимального використання людського потенціалу на основі даних психології і соціології; 5) кількісна школа (1950-даний час ) - Вінер, Акофф, Берталанфі - оптимальні управлінські рішення шукаються за допомогою комп'ютерів на основі використання математичних моделей ситуації.
У науці сучасного менеджменту виділяються наступні риси: 1) системний підхід до управління; 2) ситуаційний принцип управління; 3) визначальна роль організаційної культури; 4) механізація і автоматизація управлінських процесів; 5) демократизація управління; 6) інтернаціоналізація менеджменту.
Так сформувалася сучасна наука, застосування принципів якої на практиці приносять підвищення ефективності виробництва. Символічний ключ менеджменту - "цілі людина-ефективність". Золоте правило менеджменту: "ефективний менеджмент, що забезпечує виживання і успіх в умовах ринкової конкуренції, вимагає орієнтації на людину: у зовнішнім середовищі - на споживача, у внутрішній - на персонал"
Категория: работы студентов | Добавил: (08.09.2012) | Автор: Король Юлия КТО-32
Просмотров: 924 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Интернет зависимость
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Украинский экскурсионный портал
  • Каталог ссылок, Top 100. МЕТА - Украина. Рейтинг сайтовРусский ТопКШЕ - поисковый каталог рейтинг топ 100 сайтов"Search4all.org" - каталог сайтов
    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz