Глобалізація - один з основних трендів в індустрії міжнародного туризму, супроводжується концентрацією частки ринку і впливу в руках великих компаній. Ці компанії, крім економії у великих масштабах, можливості розподіляти ризик між різними ринками, застосування сучасних маркетингових схем і доступу на міжнародний ринок праці, також виграють від активного застосування нових технологій.
Комп'ютерна система бронювання (КСБ) зробила структурну перебудову в індустрії туризму. В кінці 60-х років вона застосовувалася в авіації в США. Потім систему використовували туроператори, поставляючи її термінали в турагентства. З КСБ виникла система глобального розподілу (СГР), яка з кінця 80-х років швидко розширилася як по горизонталі, так і по вертикалі. У вертикальну інтеграцію залучений широке коло туристських продуктів: кошти проживання, розваги, оренда транспортних засобів та ін Майбутнє СГР багатообіцяюче, так як, в свою чергу, вона забезпечує організаційну основу для розподілу інтегрованого туристського продукту.
Так, на макрорівні система інформаційних технологій дозволяє інтегрувати виробництво туристських продуктів і їх розподіл. На мікрорівні впровадження передових технологій сприяє більш ефективному та швидкому управлінню фірмою. Наприклад, у готельному господарстві дана система виконує різні функції: контролює системи енергопостачання; спрощує діяльність офісу, виконуючи функції бронювання та розрахунку з клієнтами; надає підтримку маркетинговій службі при складанні баз даних; здійснює управління складуванням і обліком замовлень і рахунків у виробництві продуктів харчування та напоїв та ін
Комп'ютерне обслуговування відкриває нові можливості перед тими турагентствами, які досягли успіху в консультуванні своїх клієнтів, так як в майбутньому турагентства нових видів, використовуючи інформаційні системи для складання індивідуальних пакетів подорожей, будуть проводити консультації, а не тільки займатися продажем [18]. Практика показала, що туризм та інформатизація у транспорті розвиваються паралельно. При триваючому зростанні цін на пальне з 6 до 8% на рік єдиним виходом з положення є підвищення ефективності роботи авіакомпаній і продуктивності праці в них.
Фахівці вважають, що на початку XXI ст. буде приділятися більше уваги наземним видам транспорту, особливо збільшенню застосування залізничного та автомобільного транспорту при створенні туристичного продукту. Тут чималу роль зіграють подальший технологічний розвиток швидкісних залізничних мереж та їх екологічне перевагу. Те ж саме можна сказати і про майбутнє автомобільного транспорту, якщо врахувати активне будівництво швидкісних автомагістралей і подальше перетворення їх в нешкідливі для навколишнього середовища засоби пересування. Екологічний аспект
Екологічні питання в майбутньому будуть хвилювати людей ще більше, ніж сьогодні. Зростаюча чутливість навколишнього середовища зі свого боку стимулює значні зусилля по захисту та охорони природних ресурсів. У наступні 10 років ринок заповниться новими, більш "м'якими" видами туристських продуктів, а саме екотуризмом, націленим на дослідження навколишнього середовища, особливо флори і фауни в заповідних районах. Однак розвиток цього виду продукту може обмежитися по двох причинах. По-перше, продукт не зможе завоювати занадто великий сегмент ринку, тому що він стане занадто дорогим і елітним. По-друге, може виникнути проблема, коли продукт екотуризму стане процвітаючим і зросле число туристів зможе зруйнувати екосистему.
Проте цей продукт стає дуже значним, особливо для тих країн, які хочуть змінити свій імідж. На конференції СОТ, яка проводилася в 1991 р. на Канарських островах, відзначалося, що екотуризм не повинен бути обмежений певними специфічними експериментами, а повинен стати головним чинником розвитку туризму.
З іншого боку, в найближчому майбутньому відбудуться зміни в бік довгострокової життєздатної екологічної стратегії замість обмеженої з точки зору вилучення сьогочасної вигоди. Так, якщо раніше акцент робився на будівництві будинків готелів і тим самим завдавати шкоди навколишньому середовищу, то в майбутньому перевага буде віддаватися програмами оновлення та реконструкції, наприклад, у Швейцарії передбачається до 2010 р. оновити 40% діючих готелів.
З розвитком туризму, як вважають фахівці, з'явиться "новий" турист. Це означає, що традиційний вид сімейного туризму з проведенням відпустки щороку де-небудь на морі або в горах поступово поступиться місцем новим видам, а саме екотуризму, пригодницькому та пізнавальному туризму.
Туристський ринок в 90-х роках, дотримуючись тенденцій розвитку інших секторів економіки, з ринку продавців став ринком покупців. Це означає, що при виробництві туристської продукції компанії ще більше повинні приділяти увагу різноманітним смакам споживачів. Якщо раніше турпродукти в основному були неспеціалізірованность, з однаковими характеристиками, призначеними для масового туризму, то зараз і в майбутньому туристський продукт повинен бути не тільки диверсифікований, але й відповідати тенденції розвитку туристського попиту, який націлений на нетривалий багаторазове перебування мандрівників протягом року. У цих цілях в багатьох країнах створюються нові концепції для залучення туристів. Тут чималу роль відіграє застосування тематичних парків відпочинку як туристичного продукту внутрішнього та міжнародного туризму. Наприклад, кожен з існуючих у світі парків Діснейленда (у штатах Каліфорнія і Флорида в США, в Японії та Франції) приймає за короткий проміжок часу 1 млн гостей на рік. Ця кількість гостей становить 10% загального американського міжнародного потоку туристів.
Маркетологи традиційно використовують демографічні та географічні критерії для визначення своїх ринків. Проте слід було б враховувати ще й психологічні, поведінкові критерії для ідентифікації мотивацій і потреб туристів.
Серед інших факторів, які можуть вплинути на майбутній розвиток туризму, в першу чергу можна назвати поширення в усьому світі інфекційних хвороб, таких, як СНІД, які можуть призупинити туристські потоки в деякі регіони Землі, де особливо поширена ця страшна хвороба. Потоки туризму можуть скоротитися і внаслідок такого технологічного винаходу, як "віртуальна реальність", за допомогою якої потенційні мандрівники, нікуди не виїжджаючи, можуть побувати одночасно на різних широтах світу і без ризику для здоров'я. Важливими чинниками, що впливають на туризм, можуть виявитися глобальне потепління, яке може змінити флору і фауну земної кулі, а також підвищення рівня морів, яке перетворить морські берегові зони і тим самим вплине на прибережний туризм.