!-- Put this script tag to the of your page --> Стратегії високих цін - Работы студентов - Ценообразование - Рубрикатор - forstudents
Суббота, 27.04.2024, 17:00
forstudents
Главная | RSS
Меню сайта
Рубрики сайта:
Задания [33]
Работы студентов [82]
Статистика
Главная » Статьи » Ценообразование » Работы студентов [ Добавить статью ]

Стратегії високих цін
Фунції цін
Економічна сутність ціни проявляється насамперед через виконання таких окремих функцій (рис. 3.3):

• облікова;

• збалансованість попиту та пропозиції;

• стимулююча;

• розподільча;

• засіб розміщення виробництва.

Облікова функція

Зміст облікової функції ціни полягає у визначенні витрат суспільної праці під час виробництва конкретного товару, тобто показує, за якою вартістю суспільство задовольняє ту чи іншу потребу у виробі. За цією функцією можна визначити вартість сировини, матеріалів, комплектуючих, праці, інших, у тому числі і фінансових ресурсів, які були використані під час виробництва товару. До складу ціни, крім витрат виробництва та реалізації, входить ще й визначений розмір прибутку. В умовах ринкової економіки ціна може відхилятися від її вартості під впливом різних чинників. Тому порівняти витрат суспільної вартості можна тільки на ринку під час реалізації товарів, де збігаються інтереси споживачів та виробників. При цьому треба мати на увазі, що інтерес виробника полягає в підвищенні ціни з метою отримання більшого прибутку, й навпаки, інтерес споживача полягає в зменшенні ціни, тому й кінцева ціна може відрізнятись від розміру витрат, які має виробник.
Велике значення ця функція має й під час визначення кон'юнктури ринку на товар залежно від його життєвого циклу. Всі товари, як правило, проходять чотири (або більше) життєвих цикли, які відрізняються за часом, інтенсивністю здійснення виробництва та реалізації продукції, особливостями переходу від однієї стадії до іншої, якими виробник може визначити й ціну товару. Наприклад, на стадіях зародження та впровадження товару на ринок ціна товару може не включати прибуток та може мати досить значні витрати. На стадії зростання підприємство має можливість збільшити обсяги продажу товарів та обсяги прибутку. На стадії насичення ринку зменшуються обсяги продажу товарів та стабілізується прибуток.

Функція збалансованості попиту та пропозиції

Функція збалансованості попиту та пропозиції відображає зв'язок між цими категоріями на ринку. Особливе значення ця функція відіграє в умовах ринкової економіки, де одним з головних регуляторів економічних відносин є закони попиту та пропозиції.
Ціна має бути стимулюючим чинником виробництва товарів, на які впливає незадоволений попит, та зацікавити виробника випускати якісні товари в розширеному асортименті. Але, з іншого боку, ціна може коригувати попит на окремі товари й, зокрема, ті, які не є товарами першої необхідності (модні вироби, вироби з дорогоцінного металу тощо). Як правило, збільшення ціни має супроводжуватись поліпшенням якості товару, виробництвом нових споживчих його властивостей.
В умовах ринкової економіки, тобто за конкурентного ринку, ціна виконує роль регулятора суспільного виробництва. У процесі зміни життєвого циклу товарів змінюються обсяги реалізації, прибутковості, а тому й відбувається переливання капіталу з однієї галузі, сфери діяльності в іншу. Зменшення ціни і зниження попиту призводять до закриття виробництва й переходу ресурсів у виробництво, продукція, якого користується попитом.
Ця функція ціни є також головним чинником регулювання пропозиції товарів. її суть полягає в тому, що зі зростанням ціни пропозиція їх також зростає. При цьому розмір ціни визначає й рівень прибутку. Але коли ціна на ринку знижується, то виробник повинен змінювати обсяг виробництва, технологію, переорієнтовувати ресурси тощо. Тобто завдяки ціні досягається рівновага на звичайному, вільному, конкурентному ринку.

Стимулююча функція

Стимулююча функція характеризує вплив ціни на пропозицію та споживання різних товарів. Стимулюючий вплив ціни відбувається через рівень прибутку в ціні виробу. Держава має можливість стимулювати виробництво та реалізацію товарів за допомогою такого важеля, як податкові платежі (при наданні пільг) при сплаті деяких з них. Як наслідок, виробництво може збільшуватись або зменшуватись.

Розподільча функція

Розподільча функція пов'язана з відхиленням ціни від вартості товару під впливом різних чинників й у зв'язку з цим розподілом та перерозподілом національного доходу між галузями, підприємствами, секторами економіки, підприємствами різних форм власності, фондами накопичення та споживання.
Високі роздрібні ціни на вироби з дорогоцінних металів та предмети розкоші забезпечують перерозподіл грошових доходів між окремими верствами населення за рахунок формування соціальних фондів. Особливо ця функція проявляється при встановленні підвищених цін на окремі товари, коли вони вищі вартості й ця частина перевищення використовується на соціальні заходи.
Завдяки цій функції відбувається взаємоув'язка доходів і витрат як виробників, так і споживачів. Відносини між різними виробниками та споживачами дуже подібні. Відхилення ціни товару від його вартості у зв'язку з масовим характером торговельних угод свідчить про закономірності відхилень цін на конкретні види товарів від реальної вартості. Але якщо брати в цілому за всіма угодами купівлі-продажу Ціни та вартості у кількісному відношенні зрівнюються. Це відбувається тому, що прибуток одних повинен дорівнювати втратам інших. Тому й визначається рівновага сукупності всіх цін товарів та сукупності їх вартостей.

Функція розміщення виробництва

Суть цієї функції полягає в переміщенні капіталу з одних галузей в інші, які мають більш високу прибутковість. Саме підприємство як суб'єкт ринкових відносин повинно вибирати сферу найбільш прибуткової діяльності, найбільш економного використання ресурсів та капіталу.
З цього погляду на сучасному етапі розвитку економіки України найпривабливішою є торговельно-посередницька діяльність, в якій найвища швидкість обігу капіталу й досить висока норма прибутку.
Категория: Работы студентов | Добавил: 666 (30.10.2012) | Автор: Роман Савіцький
Просмотров: 603 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Интернет зависимость
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Украинский экскурсионный портал
  • Каталог ссылок, Top 100. МЕТА - Украина. Рейтинг сайтовРусский ТопКШЕ - поисковый каталог рейтинг топ 100 сайтов"Search4all.org" - каталог сайтов
    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz